Avgiften

I avgift ingår följande:

  1. Fjärrvärme till allmänna utrymmen och individuella lägenheter.
  2. Ekonomisk förvaltning
  3. Fastighetsförvaltning och städning
  4. Tekniskförvaltning
  5. Sophantering
  6. El till allmänna utrymmen
  7. Löpande underhållsarbete av fastigheten
  8. Kollektivt TV och Internetabonnemang
  9. Försäkring för fastigheten, som inkluderar bostadsrättstillägg
  10. Amortering, räntor på föreningens lån
  11. Arvode till styrelsen
  12. Avsättning till framtida underhåll och renovering

Föreningen har ett kollektivt el avtal med E.ON på grund av det behöver inte boende sluta enskilda elavtal. Boende står själv för sin el och varmvatten vilket faktureras en gång i kvartalet i samband med avgiften. Utöver det behöver boende även säkerställa att det har sin egen hemförsäkring.

För frågor angående fakturering och avgiften så skall du kontakta vår ekonomiska förvaltare Renew Service.

Telefon: 08-34 38 00  (knappval 2, vardagar mellan kl. 09.00 – 11.00)  
E-post: boende@renewservice.se